Usługi
TERAPIE INDYWIDUALNE
TERAPIE INDYWIDUALNE
Konsultacja diagnostyczna
Wstępne jedno lub dwa spotkania, których celem jest określenie oczekiwań wobec terapii, wspólne ustalenie najistotniejszych obszarów problemowych, określenie sposobu aktualnego funkcjonowania Klient(ki)a w ważnych rolach życiowych i relacjach z innymi. Efektem spotkań konsultacyjnych może być wspólne podjęcie decyzji o rozpoczęciu psychoterapii lub znalezienie innej formy pomocy.
Psychoterapia online
Terapia odbywa się przez Skype, Messenger na takich samych zasadach jak terapia indywidualna prowadzona w gabinecie. Zawsze też jest poprzedzona konsultacją diagnostyczną.
Sesja psychoterapii indywidualnej
To spotkanie Klient(ki)a, któr(a)y przeżywa trudności i chce podjąć terapię oraz psychoterapeut(ki)y, któr(a)y będzie towarzyszył(a) w procesie terapii. Celem psychoterapii jest stworzenie warunków do tego by Klient(ka) po zakończonym procesie terapeutycznym, potrafił(a) samodzielnie konstruktywnie radzić sobie z trudnościami osobistymi, kryzysami natury emocjonalnej oraz z problemami w relacjach z innymi. Na początku terapii określimy cele i sposoby pracy. W ramach kontraktu psychoterapeutycznego ustalimy również zasady dotyczące poufności, ilości spotkań, zasad dotyczących płatności i
odwoływania spotkań. Sesje terapeutyczne odbywają się regularnie raz w tygodniu. Rozpoczęcie terapii poprzedzają 1-2 konsultacje.
TERAPIE GRUPOWE
Terapia Par i Małżeństw EFT
Terapia par i małżeństw metodą EFT (terapia skoncentrowana na emocjach) bazuje na wiedzy o przywiązaniu i więziach w bliskich relacjach. Partnerzy wspólnie uczą się funkcjonowania w związku, tworzenia bliskości i poczucia bezpieczeństwa. Jej wysoka skuteczność potwierdzona została licznymi badaniami naukowymi.
Terapia grupowa - Arteterapia
Arteterapia to terapia przez sztukę – twórcza terapia. Związki sztuki z medycyną sięgają czasów starożytnych. Obecnie termin ten stosowany jest w dwóch znaczeniach. W węższym – jako terapia przy udziale sztuk plastycznych. W szerszym – jako terapia przez twórczość z wykorzystaniem muzyki, tańca, teatru, poezji, prozy, zabawy, a także hodowli roślin.
Celem zajęć arteterapeutycznych jest wspieranie twórczego rozwoju osobowości oraz zdolności do komunikowania się z innymi, praca nad poczuciem własnej wartości, asertywnością, komunikacją werbalną i niewerbalną. Systematyczne uczestnictwo w cyklicznych i regularnych spotkaniach w 8/10 osobowej grupie prowadzonej przez psychoterapeutkę. W grupie spotykają się osoby z podobnymi problemami. Zmiana, którą można uzyskać uczestnicząc w arteterapii grupowej zachodzi wskutek oddziaływań terapeuty, zaangażowania Klient(a)ki oraz procesu grupowego. Pracując nad swoimi problemami w grupie Klient(ka) ma możliwość doświadczyć poczucia wspólnoty i podobieństw, ale także odrębności swojego świata. Ma możliwość otrzymywać wsparcie grupy i uczyć się wspierać samego siebie.
Kwalifikację do grupy poprzedza konsultacja indywidualna, która pozwala rozwiać wątpliwości dotyczące przeciwwskazań do uczestnictwa w terapii grupowej
Sesje odbywają się raz w tygodniu przez 6 miesięcy.
Arteterapia to terapia przez sztukę – twórcza terapia. Związki sztuki z medycyną sięgają czasów starożytnych. Obecnie termin ten stosowany jest w dwóch znaczeniach. W węższym – jako terapia przy udziale sztuk plastycznych. W szerszym – jako terapia przez twórczość z wykorzystaniem muzyki, tańca, teatru, poezji, prozy, zabawy, a także hodowli roślin.
Celem zajęć arteterapeutycznych jest wspieranie twórczego rozwoju osobowości oraz zdolności do komunikowania się z innymi, praca nad poczuciem własnej wartości, asertywnością, komunikacją werbalną i niewerbalną. Systematyczne uczestnictwo w cyklicznych i regularnych spotkaniach w 8/10 osobowej grupie prowadzonej przez psychoterapeutkę. W grupie spotykają się osoby z podobnymi problemami. Zmiana, którą można uzyskać uczestnicząc w arteterapii grupowej zachodzi wskutek oddziaływań terapeuty, zaangażowania Klient(a)ki oraz procesu grupowego. Pracując nad swoimi problemami w grupie Klient(ka) ma możliwość doświadczyć poczucia wspólnoty i podobieństw, ale także odrębności swojego świata. Ma możliwość otrzymywać wsparcie grupy i uczyć się wspierać samego siebie.
Kwalifikację do grupy poprzedza konsultacja indywidualna, która pozwala rozwiać wątpliwości dotyczące przeciwwskazań do uczestnictwa w terapii grupowej
Sesje odbywają się raz w tygodniu przez 6 miesięcy.
Zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców i wychowawców „Szkoła dla Rodziców”
Warsztaty przeznaczone są dla rodziców dzieci w każdym wieku.
Część I
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci chciały do nas mówić?
- Prowadzący: Monika Winiarska
Cel warsztatu:
doskonalenie umiejętności wychowawczych poprzez budowanie relacji dorosły-dziecko, opartej na dialogu.
Organizacja zajęć:
10 dwugodzinnych spotkań odbywających się raz w tygodniu.
- Czas trwania: 20 godzin dydaktycznych
- Liczba uczestników: maksymalnie 12 osób
Tematyka zajęć:
- Rodzaje granic i ich znaczenie w relacjach interpersonalnych.
- Umiejętności radzenia sobie z uczuciami własnymi oraz uczuciami dzieci.
- Zachęcanie do współpracy.
- Zachęcanie do samodzielności.
- Istota kary i dyscypliny w wychowaniu. Jak działa kara, a jak konsekwencja?
- Skuteczne rozwiązywanie konfliktów i problemów.
- Wpisywanie dziecka w role i uwalnianie od niektórych ról.
- Znaczenie pochwały i zachęty w kształtowaniu samooceny dziecka.
TERAPIE SŁUCHOWE
Neuroflow Aktywny Trening Słuchowy
Pierwszy w Polsce interaktywny trening wyższych funkcji słuchowych dla dzieci z zaburzeniami przetwarzania słuchowego (centralnymi zaburzeniami słuchu) oraz dzieci z grupy ryzyka tych zaburzeń od 4 roku życia. Trening Neuroflow prowadzony jest on-line i jest dostępny na naszej platformie internetowej. Dostęp do platformy można uzyskać po przebyciu diagnozy w jednym z certyfikowanych ośrodków Neuroflow.
Neuroflow jest treningiem usprawniającym procesy komunikowania i uczenia się dziecka.
Jest jednym z nielicznych treningów wyższych funkcji słuchowych opracowanym na podstawie najnowszych osiągnięciach naukowych z tej dziedziny. Program ćwiczeń pozwala na dostosowanie ich tempa oraz stopnia trudnosci do potrzeb dziecka i możliwości rodziców – trening prowadzony może byc w domu pacjenta, pod kontrolą rodzica lub w gabinecie terapeuty. Stopień trudności zadań dostosowywany jest do możliwości dziecka i zmienia się w sposób adaptacyjny, tak aby zadanie nie było zbyt łatwe, ani zbyt trudne. Trening słuchowy składa się z modułów, które odpowiadają potrzebom każdego z typów klinicznych zaburzeń przetwarzania słuchowego. Program jest dostosowany do kilku poziomów rozwojowych, od wieku przedszkolnego do młodzieży.
Rodzice i nauczyciele obserwują dzieci, które w ich ocenie zachowują się tak, jakby miały problemy ze słyszeniem. Podstawowe badania często nie wykrywają żadnych zaburzeń, a mimo to dzieci mają trudności z koncentracją uwagi słuchowej i rozumieniem tego co się do nich mówi, szczególnie w hałasie.
Czy dzieci te nie uważają na lekcjach, nie chcą słuchać i rozumieć tego, co przekazują im nauczyciele? Czy też u części z nich występują rzeczywiste trudności ze słyszeniem i komunikowaniem się?
Jeżeli Twoje dziecko ma trudności:
- w skupieniu uwagi
- w nauce, pisaniu i czytaniu, w nauce języków obcych
- z rozumieniem mowy, gdy w otoczeniu jest szum, gwar lub hałas
- z rozumieniem dłuższych lub złożonych poleceń ustnych
- prosi często o powtórzenie pytania lub wypowiedzi
- często sprawia wrażenie nieobecnego
- chorowało na przewlekłe wysiękowe zapalenia ucha środkowego lub na ostre zapalenia ucha, miało przerośnięty migdałek gardłowy
Wówczas należy sprawdzić, czy przyczyną trudności dziecka nie są zaburzenia przetwarzania słuchowego APD. U wielu dzieci z dysleksją, trudnościami w uczeniu się, SLI lub ADHD to właśnie zaburzenia przetwarzania bodźców słuchowych są przyczyną ich trudności w uczeniu się na drodze słuchowej.
Indywidualna stymulacja słuchu metodą dr k. Johansena Ias
Twórcą treningu jest dr Kjeld Johansen – duński nauczyciel i psycholog, dyrektor Bałtyckiego Laboratorium Badań Nad Dysleksją www.dyslexia-lab.dk. Wykładowca na Uniwersytecie Pedagogicznym w Kopenchadze . W swojej pracy Johansen oparł się na doświadczeniach dr Christiana A. Volfa.
Zaletą metody Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena jest:
- jej dostępność dla osób mieszkających daleko od dużych ośrodków, gdyż ma miejsce w domu dziecka,
- to, że odbywa się w przyjaznym, bezpiecznym, domowym otoczeniu, co jest istotne dla wielu dzieci np. z autyzmem
- w trakcje stymulacji Johansena IAS nie ma konieczności rezygnowania z innych form terapii, jakimi objęte jest dziecko w tym samym czasie.
Diagnoza w Indywidualnej Stymulacji Słuchu Johansena opiera się na badaniu audiometrii tonalnej oraz testach mowy utrudnionej w tym teście dychotycznym – istotnych dla procesu uczenia się aspektów prawidłowego przetwarzania bodźców słuchowych.
Program terapeutyczny w formie indywidualnie filtrowanej muzyki instrumentalnej i nagranej na syntetyzatorze nagrywany jest na płyty CD. Dziecko otrzymuje płytę do domu i słucha jej sześć dni w tygodniu przez 10 do 15 minut przez słuchawki. Postępy terapii kontrolowane są co 6 do 8 tygodni (zależnie od wieku), za każdym razem dziecko otrzymuje nową specjalnie dla niego przygotowaną płytę CD z programem terapeutycznym. Program stymulacji trwa około 8-12 miesięcy.
Metoda Indywidualnej Stymulacji Słuchu dr Johansena stosowana jest w wielu krajach na świecie, cieszy się uznaniem w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Szwecji, Francji, USA, Słowacji, Hiszpanii, Norwegii i Austrii.
Stymulacja słuchowa wg dr Kjelda Johansena poprawia nie tylko przetwarzanie bodźców słuchowych, ale również:
- Zdolność utrzymywania uwagi i koncentracji na wypowiedziach ustnych,
- Czytanie,
- Rozumienie mowy,
- Artykulację,
- Komunikację,
- Samoocenę,
- Harmonizuje napięcie mięśniowe co wpływa na postawę ciała,
- Utrzymanie równowagi,
- Koordynację ruchów,
- Motorykę.